Bullenforum

Welkom op dit bullen forum voor lliefhebbers van bullen hier kun je elkaars ervaringen qua opvoeding, gedrag en verzorging met elkaar te delen.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Bullenforum

Welkom op dit bullen forum voor lliefhebbers van bullen hier kun je elkaars ervaringen qua opvoeding, gedrag en verzorging met elkaar te delen.

Bullenforum

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Bullenforum

Bullenforum, voor alle bullenliefhebbers, informatie die we met elkaar kunnen delen


3 plaatsers

    Deels ongewenst gedrag OEB

    avatar
    Mausias77


    Aantal berichten : 4
    Registratiedatum : 06-05-10

    Deels ongewenst gedrag OEB Empty Deels ongewenst gedrag OEB

    Bericht  Mausias77 do mei 06, 2010 4:10 am

    Hallo, ik heb wat advies nodig omtrend onze OEB. Zijn naam is Kip en het is een gecastreerd reutje van 3 1/2 jaar oud.

    De samenvattting tot nu toe: Vanaf 9 weken tot een jaar oud is hij altijd meegegaan naar mijn kantoor en lag daar de hele dag lekker te slapen. sochtend liep hij in het bos met wat bevriende honden en tussen de middag ook. Daar werd hij vaak door andere oudere reutjes tegrazen genomen. hij deed niets terug. Na een jaar veranderde ik van kantoor en kon Kip niet meer mee, ik heb hem over een periode van 2 maanden geleerd om zijn behoefte op te houden als ik op kantoor ben (09:00-17:00). Dit gaat hardstikke goed en ik moet hem smiddags wakker maken om uit te gaan, hij sloopt niets en is volgens de buren nooit waaks. Met andere woorden PERFECT. Tegen mensen en kinderen is hij superlief en begroet iedereen even vrolijk, een aai over zijn bol is voldoende en hij deelt graag een lik uit aan kleine kindereren.Het is zelf zo dat iedereen die hij ziet op straat (op grote afstand) a begroet word met een kwispel.

    Qua opvoeding en luisteren is er wat vreemds aan de hand. Voor een speeltje of brokje doet hij alles. (zit, af, blijf, poot, hoog, rol, vooruit, etc. etc.) Zonder beloning is hij bijzonder eigenzinnig. Als hij bijvoorbeeld naast de eet tafel gaat zitten tijdens het eten moet hij van mij op zijn plaast gaan liggen. Dit dit hij wel na het commando "plaats" maar niet zonder een omweg door de helekamer op zijn dooie gemakje.... (typisch bulldog?)
    Met wandelen trek hij wel veel aan de lijn en ik heb alles al geprobeerd om dit af te leren. het enige wat werkt is met brokjes lopen. zodra ik dat niet doet... trek hij weer ontzettend. Stomme is wel dat als ik de riem loslaat hij nooit meer dat 2 meter bij me vandaan gaat en zelf netjes bij de stoep wacht als ik dat zeg.
    Vraag 1 is dus:
    zijn er nog tips hiervoor? Als ik hem een lange lijn geef 4 ipv 2 meter, dan trekt hij die ook strak.

    Vraag 2:
    Hij is sindsdien natuurlijk flink gegroeid en erg intollerant geworden tegen andere honden (reu, teef, pup) het maakt niet uit. Hij probeert andere honden te negeren en weg te draaien als ze bij hem komen, als ze dan blijven snuffelen dan gaan ze oren naar achterstaan en begint ie te snauwen en in de lucht te happen. als dat niet werkt duikt hij er bovenop. Dit probleem treed niet op als hij focust op zijn balletje, dan bestaan andere honden niet voor hem. Ik zou graag van kip weer een sociale hond maken zodat hij met de buurthonden kan meespelen. Ik kan nu niet echt relaxed met hem lopen op deze manier. De enige hond die hij tolereerd is het zeer onderdanige stafforshire reutje van mijn ouders. alleen die is bang voor Kip omdat hij nogal vokaal en lomp is als hij speelt. onze RVS ijskast is BV 1 grote deuk omdat kip er gewoon doorheen probeert te rennen als hij achter zijn speeltje aanzit....

    Vraag 3:
    Kip is bijzonder actief voor een OEB, Als hij wakker is wilt hij alleen maar spelen, hij gaat door tot hij omvalt. op dagen dat wij wel overdag thuis zijn wilt hij de hele dag aandacht. zodra hij dat niet krijgt zit hij te piepen voor aandacht. Negeren van het gedracht help meestal maar soms blijft hij vooral tegen mijn vriendin blaffen tot ik hem corrigeer naar haar luisterd hij een stukje minder. Enige wat helpt is een minuutje of 5 afkoelen in de WC. Dan mag hij weer terug in de kamer en gaat op zijn kussen ons zielig liggen aanstaren.... ik weet dat hij voor de norm meer dan voldoende aandacht en beweging krijgt (zeker 2 uur per dag rennen en spelen met de bal)maar toch is spelen het enige wat hij wilt doen. Gaat dit weg met de leeftijd? of hou ik een ADHD bulldog die niet echt geaaid of gekuffeld wil worden?

    een lang verhaal over een superlieve bull waarvan het baasje wat hulp nodig heeft om Kip weer socialer te krijgen. Alvast bedankt voor de tips en reacties.
    Maurice
    avatar
    Mausias77


    Aantal berichten : 4
    Registratiedatum : 06-05-10

    Deels ongewenst gedrag OEB Empty Re: Deels ongewenst gedrag OEB

    Bericht  Mausias77 do mei 06, 2010 5:53 am

    en zo ziet onze Kip er uit...
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
    Admin
    Admin
    Admin


    Aantal berichten : 152
    Registratiedatum : 28-02-10
    Leeftijd : 60
    Woonplaats : Groningen

    Deels ongewenst gedrag OEB Empty Hier mijn advies

    Bericht  Admin do mei 06, 2010 11:49 am

    Hoi je heel verhaal, wat ik kan merken is dat Kip jullie gezin onder zijn appel heeft en niet andersom.
    Kip heeft geen respect voor jullie en al met al is alles zo''n beetje uit de hand gelopen.
    het klinkt misschien hard als ik dit zeg maar dat bedoel ik niet zo zijn gedrag ligt niet aan Kip maar aan jullie.
    Door teveel toe laten en niet juist corrigeren en niet teveel beweging zorg dat je wanorde gaat krijgen waar het gezin geen controle meer op heb.

    Ten eerste heeft hij heel veel energie wanneer hij deze energie niet kwijt kan dan gaat hij over op een modes die voor veel mensen onbegrijpbaar is en zo ontstaat de eertse wanorde.

    Kip heeft veel beweging nodig een hond die moe is zal alles voor je doen een hond die zijn energie niet kwijt kan zal zich anders gaan gedragen hij moet werken en wil werken voor je door hem dit niet optimaal te geven verlies hij de respect voor zijn baasje.

    Dit is allemaal door te breken ook het loop gedrag en gedrag naar andere honden toe is te doorbreken.

    Alleerst moet je zorgen dat je boven hem staat en het hele gezin Kip heeft een psychologische aanpak nodig.

    wat de mogelijkheid is dat jullie me mogen bellen om over dit probleem te praten want ik heb nog veel meer te vertellen, daarbij kan ik jullie helpen om te laten hoe je met Kip het beste om kan gaan en om zijn gedrag te doorbreken zodat hij weer een bull kan zijn hoe hij moet zijn en plezier voor het gezin weer kan geven.

    Mijn tel is 0597-850952

    Lieve groetjes,

    Paula en de bullen
    avatar
    Mausias77


    Aantal berichten : 4
    Registratiedatum : 06-05-10

    Deels ongewenst gedrag OEB Empty Re: Deels ongewenst gedrag OEB

    Bericht  Mausias77 vr mei 07, 2010 3:47 am

    paula bedankt voor je reactie ik ga je zeker bellen. Let wel... we zijn superblij met hem en zouden hem voor geen goud willen missen ook niet zoals hij nu is. Ik wil alleen het beste voor hem en ons, vandaar dit bericht.

    Ik spreek je snel

    maurice
    Admin
    Admin
    Admin


    Aantal berichten : 152
    Registratiedatum : 28-02-10
    Leeftijd : 60
    Woonplaats : Groningen

    Deels ongewenst gedrag OEB Empty Re: Deels ongewenst gedrag OEB

    Bericht  Admin vr mei 07, 2010 4:07 am

    Mausias77 schreef:paula bedankt voor je reactie ik ga je zeker bellen. Let wel... we zijn superblij met hem en zouden hem voor geen goud willen missen ook niet zoals hij nu is. Ik wil alleen het beste voor hem en ons, vandaar dit bericht.

    Ik spreek je snel

    maurice

    Hoi Maurice, dat begrijp ik heel goed voor een probleem hoeft helemaal niet te zeggen dat de bull weg moet hoor integendeel het is goed dat je dit aankaart dat betaamt een goed baasje.
    Het is een feit het blijven dieren en ja er kunnen wel eens problemen ontstaan maar dat kan en we zijn ervoor om elkaar te helpen ja toch.
    Nu ik hoor je vanzelf,ik wacht op je telefoontje.

    Liefs,

    Paula en de bullen
    rieta
    rieta


    Aantal berichten : 131
    Registratiedatum : 28-02-10
    Leeftijd : 63
    Woonplaats : Hoogvliet

    Deels ongewenst gedrag OEB Empty Re: Deels ongewenst gedrag OEB

    Bericht  rieta di mei 25, 2010 11:10 am

    paula heeft je al de nodige advies gegeven , hopelijk gaat het lukken met Kip
    avatar
    Mausias77


    Aantal berichten : 4
    Registratiedatum : 06-05-10

    Deels ongewenst gedrag OEB Empty Re: Deels ongewenst gedrag OEB

    Bericht  Mausias77 vr jul 30, 2010 3:21 am

    Hallo allemaal,

    Ik wil even updaten over Kip. Na het advies hier en het praten met een trainer en het kijken van een groot aantal afleveringen van dhr. Milan op Nat Geo zijn we heel ver met Kip.

    Kip is absoluut een andere en veel rustigere hond geworden en de oplossing was eigenlijk zo simpel dat ik het hier graag deel. ten eerste uiteraard veel consequenter zijn maar vooral heel kalm en dominant zijn verkeerde gedrag afkeuren. Dus ipv met een geagiteerde stem hem naar zijn plaats commanderen, juist met een lage langzame stem heel rustig naar zijn plaats sturen. ook op straat heeft dit tot resultaat gehad dat hij veel minder trek en een stuk socialer is geworden. Ehc heel opmerkelijk hoe dit heeft gewerkt.

    Hij (wij) zijn er nog niet helemaal maar ik ben al heeeeel erg blij met de progressie.

    Nu toch nog een vraag. Ik vraag het mede omdat we over 4 maanden onze eerste baby verwachten en dat wel willen dat kip en de kleine echte maatjes gaan worden en veel plezier aan elkaar beleven, zelf ben ik ook opgegroeid met buitenwaak honden rond het huis en dat vond ik al geweldig.
    Kip vind kinderen op straat superleuk en ze krijgen als hij de kans krijgt allemaal een kwispel van hem. Thuis negeert hij de kleine bezoekers van vrienden en familie totaal tenzij ze met zijn speeltjes gaan spelen. dan willen ze bal gooien met hem, hij is alleen zo lomp dat ie ze omverloop of per ongeluk een tennisbal incl. handje pakt. Nu bijt hij absoluut niet hard maar die kleintjes schrikken dan wel. Ik krijgt het maar niet voor elkaar dat hij voorzichtiger is met de kleintjes. nog tips?

    Gesponsorde inhoud


    Deels ongewenst gedrag OEB Empty Re: Deels ongewenst gedrag OEB

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 8:28 am