Bullenforum

Welkom op dit bullen forum voor lliefhebbers van bullen hier kun je elkaars ervaringen qua opvoeding, gedrag en verzorging met elkaar te delen.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Bullenforum

Welkom op dit bullen forum voor lliefhebbers van bullen hier kun je elkaars ervaringen qua opvoeding, gedrag en verzorging met elkaar te delen.

Bullenforum

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Bullenforum

Bullenforum, voor alle bullenliefhebbers, informatie die we met elkaar kunnen delen


2 plaatsers

    Agressie Bumper

    Bumper2009
    Bumper2009


    Aantal berichten : 2
    Registratiedatum : 08-08-12
    Leeftijd : 34
    Woonplaats : Borne

    Agressie Bumper Empty Agressie Bumper

    Bericht  Bumper2009 di sep 11, 2012 10:24 am

    Hallo,

    Als eerste zal ik mij even voorstellen. Ik ben Inez Grob, 22 jaar oud. Wij hebben een Engelse Bulldog van 3 jaar oud genaamd Bumper (gecastreerd). Bumper heeft toen hij net geen half jaar oud was HD gekregen. Hierdoor zijn wij genoodzaakt om 2x per maand met hem naar Hydrotherapie te gaan. De HD is redelijk onder controle en Bumper zit nog niet aan de pijnstillers (gelukkig). Sinds ongeveer 1,5 jaar toont Bumper aggressief gedrag. Met name naar ons toe. Het zit ons heel erg hoog en willen hier graag hulp bij. Ik zal hieronder even een verhaal doen over zijn agressie.

    Bumper is een dominante hond. Tegen over andere honden is hij erg sociaal. Het begon zo 1,5/2 jaar terug. Het begon eigenlijk met zijn speeltjes. Bezitterig. Als wij zijn speeltje wouden pakken rende hij er gauw op af om te zorgen dat hij eerder was. Ging direct door naar zijn bench en we mochten er niet meer aankomen. Zodra we dat deden begon hij te grommen en soms zelfs te bijten. Bumper mocht altijd bij ons op de bank lekker knuffelen en slapen(dit is uiteraad fout!). Op een gegeven moment was het zo als Bumper op de bank lag en wij bij op de bank wouden zitten dat hij de bank begon te verdedigen. Dit zagen wij aan star kijken en likken aan zijn bek. Als wij Bumper van de bank af wouden hebben begon hij ons aan te vallen, tegen ons aan te springen en bijten. Sinds dien mag hij niet meer op de bank. Als wij weg gaan of voor langere tijd niet in de woonkamer zijn leggen we plastic zakken op de bank. Dit helpt want Bumper klimt niet meer op de bank. Dit drama is dus voorbij. Als wij onze ruimte willen "eisen" en Bumper moet hiervoor wijken kan hij ons soms aanvallen. Dit uit zich weer in tegen ons opspringen en bijten en billen benen handen e.d. Bumper is territoriaal met zijn tuin. Dit komt omdat de buurman hem heeft lopen uitdagen achter de schutting. Lopen opfucken schreeuwen en handen door de schutting te steken. Hierop heeft Bumper gereageerd en hem in de handen gebeten. Gelukkig heeft de buurman hier niks aan over gehouden. Maar het is inmiddels wel zo erg dat zodra hij de buurman ziet (hij is erg lang) of hoort hij compleet flipt en vliegt de tuin door. Dit als gevolg dat de schutting bekrast is door zijn nagels en de planten vernield zijn door het geren door de tuin. Inmiddels hebben wij een hek geplaatst in de tuin dat hij niet meer naar de schutting kan vliegen maar het probleem is nog steeds niet over. Als wij hem op dit moment corrigeren of te hard op hem af lopen valt hij ons aan. Ook dit uit zich in tegen ons opspringen en bijten. We hebben Bumper in augustus 2012 laten castreren om hopelijk er voor de zorgen dat de scherpe kanten er af gingen. Helaas is dit niet het geval en gebeurt het telkens vaker dat Bumper ons aanvalt. Ook als wij het niet verwachten. Bumper begint dan ook onvoorspelbaar te worden. We hebben heel veel adviezen geprobeerd maar het helpt allemaal niet. Als hij aanvalt stil blijven staan en groot maken. Dit was niet wat omdat wij uiteindelijk bont en blauw waren door het bijten en zijn nagels. Hard aanpakken en terug vechten ook niet. We kunnen Bumper alleen tot kalmte krijgen door hem in zijn nekvel te pakken en omhoog te houden. Dit kan zeker 20 minuten duren. Hij heeft dan knal rode ogen en een blauwe tong. Zoals jullie begrijpen ben ik een meisje van 22 jaar oud. Ben best sterk maar ik kan hem niet meer aan. Wij weten dat hij hoger staat in de rangorde. Helaas is het nu zover gekomen dat ik bang ben geworden voor mijn eigen hond en liever de conflicten uit te weg ga. Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Wij hebben dan ook het advies van een hondenschool ingeschakeld alleen dit duurt nog even.

    Verder is Bumper een geweldige lieve hond waar we veel van houden.
    Dus hebben jullie alsjeblieft tips voor ons hoe wij hiermee om kunnen gaan??????

    Groetjes Inez, Bart en Bumper

    [url=[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
    Bumper2009
    Bumper2009


    Aantal berichten : 2
    Registratiedatum : 08-08-12
    Leeftijd : 34
    Woonplaats : Borne

    Agressie Bumper Empty Re: Agressie Bumper

    Bericht  Bumper2009 di sep 11, 2012 10:47 am

    Ik ben nog wat vergeten wat misschien van belang kan zijn:

    Ken je die brise geurverspreiders wat om de zoveel minuten een lekkere geur afgeeft?
    Als Bumper hem hoort vliegt hij compleet uit zijn dak! dit geld ook van post wat door de brievenbus wordt gegooid, piepende banden van auto's op tv en live, vuurwerk tv en live
    Anietje
    Anietje


    Aantal berichten : 46
    Registratiedatum : 01-03-10
    Leeftijd : 51
    Woonplaats : Meedhuizen

    Agressie Bumper Empty Re: Agressie Bumper

    Bericht  Anietje ma jan 07, 2013 6:07 am

    Hoi,
    Als ik jou was zou ik even contact opnemen met Paula,die heeft vast wel tips voor je.
    Haar nummer is 06-36058565

    Gesponsorde inhoud


    Agressie Bumper Empty Re: Agressie Bumper

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 12:06 am