Bullenforum

Welkom op dit bullen forum voor lliefhebbers van bullen hier kun je elkaars ervaringen qua opvoeding, gedrag en verzorging met elkaar te delen.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Bullenforum

Welkom op dit bullen forum voor lliefhebbers van bullen hier kun je elkaars ervaringen qua opvoeding, gedrag en verzorging met elkaar te delen.

Bullenforum

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Bullenforum

Bullenforum, voor alle bullenliefhebbers, informatie die we met elkaar kunnen delen


+2
rieta
saskiagijsberts
6 plaatsers

    Slecht eten!!!

    saskiagijsberts
    saskiagijsberts


    Aantal berichten : 5
    Registratiedatum : 01-03-10
    Leeftijd : 43
    Woonplaats : Sittard

    Slecht eten!!! Empty Slecht eten!!!

    Bericht  saskiagijsberts vr maa 05, 2010 4:58 am

    Onze Hummer is heel moeilijk met eten. De ene dag eet ze haar brokken gewoon op en de andere dag is het gewoon drama. Laat ze het staan tot ze er gewoon misselijk van word en moet overgeven. Daarna gaat ze gewoon eten. Wie heeft er nog meer last van een moeilijke eter?? wat kan ik eraan doen?? Ze is nu 8 maanden. Kan ook aan het puberen zijn.
    rieta
    rieta


    Aantal berichten : 131
    Registratiedatum : 28-02-10
    Leeftijd : 63
    Woonplaats : Hoogvliet

    Slecht eten!!! Empty Re: Slecht eten!!!

    Bericht  rieta vr maa 05, 2010 5:17 am

    wat je eens kan proberen is om een klein beetje uit een blikje of kuipje door haar brokken te doen , meestal vinden ze dat wel lekker
    vooral die kuipjes van cesar .
    saskiagijsberts
    saskiagijsberts


    Aantal berichten : 5
    Registratiedatum : 01-03-10
    Leeftijd : 43
    Woonplaats : Sittard

    Slecht eten!!! Empty Re: Slecht eten!!!

    Bericht  saskiagijsberts vr maa 05, 2010 5:25 am

    Ja heb al vanalles geprobeerd. blikvoer eronder te doen dan eet ze het een paar dagen en dan is het weer niet goed genoeg. Heb ik op de cursus gevraagd wat het miss kon zijn . Toen zeiden ze me dat ze miss maagzuur branden had en ik er wat yoghurt eronder moest doen .. Dit dus ook weer gedaan en hetzelfde effect als met het blikvoer.. Is voor een paar dagen lekker en dan hoeft ze het niet meer...
    Admin
    Admin
    Admin


    Aantal berichten : 152
    Registratiedatum : 28-02-10
    Leeftijd : 60
    Woonplaats : Groningen

    Slecht eten!!! Empty Bullen eten

    Bericht  Admin vr maa 05, 2010 6:28 am

    Hoi meis,

    Zit je nog op puppy voer??? zo ja dan mag ze gewoon over naar adult voeding.

    Ik denk niet dat je zo druk moet maken erom een dag niet eten is er niets aan de hand dan eet ze maar niet.
    Wanneer ze eten wilt dan geeft ze dat wel aan.
    Het kan ook zijn dat je misschien 2x per dag eten geeft en dat je haar eten waqt moet minderen of naar 1x per dag gaan.
    Je zegt dat ze verders goed eet dus dan is er niets bijzonders aan de hand denk ik wat je kunt doen als ze niet wilt eten dan gef je haar een bruine boterham als ze dat lekker vindt en dat ode je een paar keer per dag of een bordje brinta dan heeft ze toch wat in de maag en hoeft ze niet over te geven.

    Veel succes.

    Liefs,

    Paula en de bullen

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
    saskiagijsberts
    saskiagijsberts


    Aantal berichten : 5
    Registratiedatum : 01-03-10
    Leeftijd : 43
    Woonplaats : Sittard

    Slecht eten!!! Empty Re: Slecht eten!!!

    Bericht  saskiagijsberts vr maa 05, 2010 6:45 am

    Heej Paula,

    Ze krijgt geen Puppybrokken meer want die wou ze helemaal niet meer eten.
    Wat we wel doen is 2 keer per dag eten geven maar merk dat ze steeds vaker maar 1 keer per dag wil eten.. Mager is ze in ieder geval gelukkig niet.. Vind het alleen zo zielig als ze dan moet overgeven...

    Maar bedankt voor de tips.


    Groetjes Saskia
    Admin
    Admin
    Admin


    Aantal berichten : 152
    Registratiedatum : 28-02-10
    Leeftijd : 60
    Woonplaats : Groningen

    Slecht eten!!! Empty Hoi Saskia

    Bericht  Admin vr maa 05, 2010 6:52 am

    Oke dan heb je dat goed gedaan en wanneer de voeding goed is zal ze er echt niet van afvallen, je kunt het proberen met 1x per dag eten geven en dan geef je haar ietsje meer dan normaal eens kijken wat ze doet en hoe ze er op doet.
    ja het is een rot gezicht als ze moeten overgeven met een lege maag ik heb dat ook met Boris dus geef ik hem een bruine boterham en eentje voordat we slapen gaan en dat werkt goed soms wil hij nog wel eens overgeven in de ochtend maar dat is te verwaarlozen.
    Ik geef Boris ook 1x per dag eten en dan gelijk in de ochtend wat ook handig zal zijn schiet me nu even te binnen dat heb ik ook met Boris gedaan zijn eten wat hoger zetten zodat hij niet hoeft te bukken met zijn kop dat is voor de maag ook veel fijner en pas uitlaten wanneer een halfuur voorbij is gestreken nadat ze gegeten hebben.

    Nu meis het gaat je lukken hoor zeker te weten.

    Liefs,

    Paula en de bullen

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
    Anita
    Anita


    Aantal berichten : 73
    Registratiedatum : 28-02-10
    Leeftijd : 58
    Woonplaats : Moordrecht

    Slecht eten!!! Empty Re: Slecht eten!!!

    Bericht  Anita za maa 06, 2010 8:44 am

    Misschien kan je proberen wat warme groente er door te doen of wat gekookte witvis

    Groetjes Anita en Esra
    Anietje
    Anietje


    Aantal berichten : 46
    Registratiedatum : 01-03-10
    Leeftijd : 51
    Woonplaats : Meedhuizen

    Slecht eten!!! Empty Re: Slecht eten!!!

    Bericht  Anietje ma maa 08, 2010 3:42 am

    Bullie was toen ze klein was ook een hele slechte eter en dat is toch zeker door gegaan totdat ze 4 of 5 jaar oud was.
    En als je haar nu ziet(ze is inmiddels 6),kan niet eens fatsoenlijk haar bak neerzetten want ze zit om je heem te springen en te blaffen als een gek,zo raar Shocked
    Wij deden er toen altijd een halve rodischijf door,elke dag weer een andere smaakje(je kan ze volgens mij in smaken krijgen)en zo ging ze dan wel eten.
    Maar bij ons is dat gelukkig nu over en is het het andere uiterste Very Happy
    bullenfan
    bullenfan


    Aantal berichten : 57
    Registratiedatum : 07-03-10
    Leeftijd : 57
    Woonplaats : zuid holland

    Slecht eten!!! Empty Re: Slecht eten!!!

    Bericht  bullenfan di maa 09, 2010 3:30 am

    Ik ken gelukkig het probleem niet want hier hebben ze altijd wel trek wel is de ene kieskeurig dan de andere

    Misschien wat vers vlees erdoor dat hij daardoor meer gaat eten
    rieta
    rieta


    Aantal berichten : 131
    Registratiedatum : 28-02-10
    Leeftijd : 63
    Woonplaats : Hoogvliet

    Slecht eten!!! Empty Re: Slecht eten!!!

    Bericht  rieta di maa 09, 2010 3:47 am

    zou geen vers vlees met brokken mengen , daar de vertering verschillend is en daar kunnen ze last van krijgen , beter is dan om helemaal op vers vlees over te gaan
    bullenfan
    bullenfan


    Aantal berichten : 57
    Registratiedatum : 07-03-10
    Leeftijd : 57
    Woonplaats : zuid holland

    Slecht eten!!! Empty Re: Slecht eten!!!

    Bericht  bullenfan di maa 09, 2010 3:55 am

    ja ik geef ook alleen vers vlees en bevalt me goed

    Gesponsorde inhoud


    Slecht eten!!! Empty Re: Slecht eten!!!

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 17, 2024 1:22 am