Bullenforum

Welkom op dit bullen forum voor lliefhebbers van bullen hier kun je elkaars ervaringen qua opvoeding, gedrag en verzorging met elkaar te delen.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Bullenforum

Welkom op dit bullen forum voor lliefhebbers van bullen hier kun je elkaars ervaringen qua opvoeding, gedrag en verzorging met elkaar te delen.

Bullenforum

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Bullenforum

Bullenforum, voor alle bullenliefhebbers, informatie die we met elkaar kunnen delen


3 plaatsers

    Erfelijke afwijking

    Admin
    Admin
    Admin


    Aantal berichten : 152
    Registratiedatum : 28-02-10
    Leeftijd : 60
    Woonplaats : Groningen

    Erfelijke afwijking Empty Erfelijke afwijking

    Bericht  Admin ma maa 15, 2010 2:46 pm

    Heeft jou bull een erfelijke afwijking zo ja welke en wat moet je er aan doen of heb je gedaan op het medische vlak en de verzorging.
    Anietje
    Anietje


    Aantal berichten : 46
    Registratiedatum : 01-03-10
    Leeftijd : 51
    Woonplaats : Meedhuizen

    Erfelijke afwijking Empty Re: Erfelijke afwijking

    Bericht  Anietje di maa 16, 2010 4:55 am

    Ons Bullie is wel een beetje ons zorgenkindje.
    Of het erfelijk is(ga ik maar van uit),ze is een broodfokbulletje.
    We hadden nog nooit een hond gehad met stamboom,nooit problemen en zijn allemaal redelijk oud geworden,tja nu weet ik wel beter. Embarassed

    Bullie heeft regelmatig last van haar oren,daar hebben we standaard medicijnen voor in huis.
    Heeft nu al 3 keer zware bronchitus gehad(in laatste 3 jaar)en dan had ze het echt benauwd,dus hupsakee naar de da en we gooien er een kuurtje tegen aan.
    Dubbele kruisband operatie gehad aan beide pootjes,beide gescheurd door kleine verstappingtjes.
    Blaasontsteking heeft ze ook al 2 keer gehad en na medicijnen en een speciaal dieet,was dat ook weer weg.
    En in afgelopen december had ze een baarmoederontsteking(die is er toen uitgehaald)en is ze geopereerd aan haar oogjes want haar wimpertjes krulden naar binnen,dus dat kon allemaal in één keer.

    Ik hoop dat dat het was voor Bullie en dat we vanaf nu alleen maar bij de da komen voor de apk en de spuitjes,maar ik ben er bang voor.

    Babs is wel een stamboombulletje en zij heeft eigenlijk nog nooit wat gehad,tot in december toen begon ze kreupel te lopen.
    Naar de da en ja hoor de kruisband ingescheurd,maar dat had ik ooit wel verwacht want ze is zo druk en rent soms zo snel.
    Ze rent soms zo snel de bocht om dat ze wel eens met haar buik(zijkant)de grond raakt
    (misschien iets om wieletjes op de zijkant van haar buik te plakken Shocked ).
    Maar voor de rest komt zij alleen bij de da voor de apk en spuitjes,gelukkig maar Very Happy
    bullenfan
    bullenfan


    Aantal berichten : 57
    Registratiedatum : 07-03-10
    Leeftijd : 57
    Woonplaats : zuid holland

    Erfelijke afwijking Empty Re: Erfelijke afwijking

    Bericht  bullenfan di maa 16, 2010 12:41 pm

    ja onze ene bull heeft wel een erfelijke afwijking
    onze tev die net geopereerd is, haar kniegewrichten zitten verkeerd....


    ze heeft hele mooie stamboom maar dat is nog geen garantie voor een probleemloze bull

    wat ik erg vind is dat een fokker nog niet eens de moeite neemt om te vragen hoe het gaat en je meteen wijst op de bepaling in het contract dat je maar recht hebt op 500 euro en dat het daarbij blijft

    tja nu is ze aan het revalideren van ene poot en dan moet andere nog

    Gesponsorde inhoud


    Erfelijke afwijking Empty Re: Erfelijke afwijking

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 5:53 am